Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σητείας «ο Μύσων» εκφράζει την αντίδρασή του στην απόφαση της ΔΙΠΕ Λασιθίου να υποβιβάσει λειτουργικά για το σχολικό έτος 2022-23 τέσσερις σχολικές μονάδες στην περιοχή της Σητείας. Οι σχολικές μονάδες που υποβιβάζονται λειτουργικά είναι:
Δ.Σ. Σφάκας από 4/θ σε 3/θ
Δ.Σ. Αρμένων από 3/θ σε 2/θ
Δ.Σ. Ζάκρου από 3/θ σε 2/θ
Δ.Σ. Σκοπής από 2/θ σε 1/θ
Αυτή η ενέργεια θα έχει τεράστιες συνέπειες για τη δυναμικότητα των σχολείων, για τις θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών, για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης προς τους μαθητές μας. Οι σχολικές μονάδες με το αιτιολογικό της μικρής μείωσης του μαθητικού πληθυσμού υποβιβάστηκαν οδηγώντας αυτά τα σχολεία σε κίνδυνο απώλειας μαθητικού δυναμικού και μελλοντικού οριστικού κλεισίματος γεγονός που αποτελεί πέρα από παιδαγωγικό ζήτημα και ζήτημα που αγγίζει τις τοπικές κοινωνίες, αφού τις οδηγεί σε μαρασμό και εγκατάλειψη. Πρέπει να σημειώσουμε ότι η πλειοψηφία αυτών των σχολικών μονάδων αναμένεται την επόμενη σχολική χρονιά να διαθέτει ξανά τον απαιτούμενο μαθητικό πληθυσμό για να αναβαθμιστούν. Αυτή η εναλλαγή δημιουργεί μόνο προβλήματα, καθώς οι μαθητές θα υποστούν αλλαγή του κύκλου μαθημάτων, θα υπάρξει μειωμένη διάθεση ειδικοτήτων και γενικότερα εκπαιδευτική αναστάτωση.
Η στενή εφαρμογή του γράμματος του νόμου για την αριθμητική αναλογία μαθητών και λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων δεν ωφελεί τα σχολεία, ειδικά αυτά της υπαίθρου, και τους μαθητές, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς το θέμα σε σχέση με την υπογεννητικότητα στη χώρα μας και την περιοχή μας και τις συνθήκες διαβίωσης στην επαρχία και τα χωριά. Αξίζει να σημειωθεί ότι και στο παρελθόν οι ίδιες σχολικές μονάδες έχουν υποστεί μείωση μαθητικού πληθυσμού τη μια σχολική χρονιά και αύξηση τις επόμενες λόγω των ιδιαίτερων τοπικών συνθηκών.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σητείας «ο Μύσων» καλεί τη δΔιεύθυνση εΕκπαίδευσης να επανεξετάσει άμεσα τις αποφάσεις της και να προβεί σε ενέργειες αποκατάστασης των σχολικών μονάδων στην πρότερη λειτουργικότητά τους προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία τους και να στηριχτεί η εκπαίδευση στα ολιγοθέσια σχολεία.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σητείας «ο Μύσων» εκφράζει την αντίδρασή του στην απόφαση της ΔΙΠΕ Λασιθίου να υποβιβάσει λειτουργικά για το σχολικό έτος 2022-23 τέσσερις σχολικές μονάδες στην περιοχή της Σητείας. Οι σχολικές μονάδες που υποβιβάζονται λειτουργικά είναι:
Δ.Σ. Σφάκας από 4/θ σε 3/θ
Δ.Σ. Αρμένων από 3/θ σε 2/θ
Δ.Σ. Ζάκρου από 3/θ σε 2/θ
Δ.Σ. Σκοπής από 2/θ σε 1/θ
Αυτή η ενέργεια θα έχει τεράστιες συνέπειες για τη δυναμικότητα των σχολείων, για τις θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών, για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης προς τους μαθητές μας. Οι σχολικές μονάδες με το αιτιολογικό της μικρής μείωσης του μαθητικού πληθυσμού υποβιβάστηκαν οδηγώντας αυτά τα σχολεία σε κίνδυνο απώλειας μαθητικού δυναμικού και μελλοντικού οριστικού κλεισίματος γεγονός που αποτελεί πέρα από παιδαγωγικό ζήτημα και ζήτημα που αγγίζει τις τοπικές κοινωνίες, αφού τις οδηγεί σε μαρασμό και εγκατάλειψη. Πρέπει να σημειώσουμε ότι η πλειοψηφία αυτών των σχολικών μονάδων αναμένεται την επόμενη σχολική χρονιά να διαθέτει ξανά τον απαιτούμενο μαθητικό πληθυσμό για να αναβαθμιστούν. Αυτή η εναλλαγή δημιουργεί μόνο προβλήματα, καθώς οι μαθητές θα υποστούν αλλαγή του κύκλου μαθημάτων, θα υπάρξει μειωμένη διάθεση ειδικοτήτων και γενικότερα εκπαιδευτική αναστάτωση.
Η στενή εφαρμογή του γράμματος του νόμου για την αριθμητική αναλογία μαθητών και λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων δεν ωφελεί τα σχολεία, ειδικά αυτά της υπαίθρου, και τους μαθητές, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς το θέμα σε σχέση με την υπογεννητικότητα στη χώρα μας και την περιοχή μας και τις συνθήκες διαβίωσης στην επαρχία και τα χωριά. Αξίζει να σημειωθεί ότι και στο παρελθόν οι ίδιες σχολικές μονάδες έχουν υποστεί μείωση μαθητικού πληθυσμού τη μια σχολική χρονιά και αύξηση τις επόμενες λόγω των ιδιαίτερων τοπικών συνθηκών.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σητείας «ο Μύσων» καλεί τη δΔιεύθυνση εΕκπαίδευσης να επανεξετάσει άμεσα τις αποφάσεις της και να προβεί σε ενέργειες αποκατάστασης των σχολικών μονάδων στην πρότερη λειτουργικότητά τους προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία τους και να στηριχτεί η εκπαίδευση στα ολιγοθέσια σχολεία.