Έχοντας εισέλθει πλέον στην τέταρτη εβδομάδα εφαρμογής της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση τα προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν σε πολλά επίπεδα. Η Κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας αφενός δεν πήραν έγκαιρα καμία πρωτοβουλία ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να υλοποιείται για όλους τους μαθητές με την ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή, να παρέχεται τις πρωινές ώρες που αποτελεί τον δημιουργικό χρόνο των μικρών παιδιών και αφετέρου όλο αυτό το διάστημα βασίζονται μονάχα σε μια επικοινωνιακή διαχείριση ενός θεμελιακού ζητήματος, όπως αυτό της πρόσβασης στη δημόσια εκπαίδευση.
Η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας με αλλεπάλληλες συνεντεύξεις στα ΜΜΕ επιδίδεται σ’ ένα κρεσέντο υποκρισίας πως «όλα τα παιδιά συμμετέχουν» και ότι «τα περιβόητα tablet έφτασαν στα σχολεία της χώρας». Παράλληλα, αρνείται να δώσει στη Βουλή τη σύμβαση με τον μοναδικό ιδιώτη-πάροχο που έχει αναλάβει την τεχνική διαδικασία. Τέλος, οι καλοστημένες διαδικτυακές παρεμβάσεις του πρωθυπουργού σε τμήματα σχολικών μονάδων, που όλως τυχαίως η σύνδεση είναι άριστη και όλα τα παιδιά συμμετέχουν στην «τηλεκπαίδευση» με πλήρη εξοπλισμό, διαμορφώνουν μια επίπλαστη εικόνα που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Δυστυχώς σήμερα καταστρατηγείται το αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα όλων των μαθητών για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα αποκλείονται από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς δεν διαθέτουν την ανάλογη δυνατότητα διαδικτυακής σύνδεσης με τη σχολική μονάδα.
Στην περιφέρεια της Σητείας από τους 655 μαθητές , σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε συλλέξει μέχρι σήμερα με καταγραφή του 70% των σχολικών μονάδων, έχουμε ήδη καταγράψει πως πάνω από 61 παιδιά αποκλείονται καθημερινά από την πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής και πάνω από 128 παιδιά παρακολουθούν μέσω κινητού, γεγονός που μειώνει αισθητά την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Μάλιστα, το γεγονός της παράτασης της αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, μέχρι τουλάχιστον στις 7 Ιανουαρίου, επιτείνει την όξυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων. Κι αυτό διότι η κυβέρνηση δεν πράττει απολύτως τίποτα, ώστε να διασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση και συνάμα να στηρίξει τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς με υλικοτεχνική υποδομή. Ακόμη και τα περιβόητα tablets του Υπουργείου Παιδείας αγνοούνται, καθώς τόσο στο νομό Λασιθίου όσο και στην υπόλοιπη Κρήτη δεν έχει έρθει ούτε ένα στα σχολεία.
Οι εκπαιδευτικοί δίνουν τον δικό τους αγώνα προκειμένου να προσφέρουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη γνωστική-εκπαιδευτική διαδικασία και την ψυχοκοινωνική στήριξη στους μαθητές τους, δίχως καμία επιμόρφωση και υλικοτεχνική στήριξη από την πλευρά της πολιτείας.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σητείας «ο Μύσων» με δεδομένο την παράταση εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι 7 Ιανουαρίου, διεκδικούμε:
- Ούτε ένα παιδί χωρίς πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση με παροχή υλικοτεχνικής υποδομής από το Υπ. Παιδείας.
- Στήριξη των εκπαιδευτικών με τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα.
- Έκτακτη χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης.
- Να παρθεί πίσω το ΦΕΚ για την αξιολόγηση των μαθητών.
- Να δοθεί παράταση στο 1ο τρίμηνο ή να συγχωνευτεί με το 2ο, ώστε να καλυφθούν κενά και ελλείψεις και να αξιολογηθούν δια ζώσης οι μαθητές.
- Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων (διορισμοί εκπαιδευτικών ώστε να αραιώσουν οι μαθητές ανά τμήμα, καθαριότητα, μέσα ατομικής υγιεινής).
- Να εξασφαλιστεί ότι το σχολικό δίκτυο θα υποστηρίξει εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να αλληλεπιδρούν τις πρωινές ώρες, που είναι και το παιδαγωγικά ορθό.
- Να υπάρξει αναπροσαρμογή της ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για την τρέχουσα σχολική χρονιά με δεδομένο ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα τη γνωστική διαδικασία.
- Δυνατότητα διαχείρισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τους Συλλόγους Διδασκόντων στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ελευθερίας, σύμφωνα με τις τοπικές ιδιομορφίες των σχολικών μονάδων (επιλογή πλατφόρμας, μέσα επικοινωνίας, μέθοδοι διδασκαλίας).
- Να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε να καλυφθούν ανάγκες από τις άδειες ειδικού σκοπού, οι οποίες δεν δίνονται σε συναδέλφους καθώς δεν υπάρχουν αντικαταστάτες.
Είναι βέβαια σίγουρο πως τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον δεσμό εκπαιδευτικού – μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και την αλληλεπίδρασή της με την κοινωνία. Η διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη. Με τον τρόπο αυτό ξεκαθαρίζεται το όριο που έχει η «τηλεκπαίδευση» και αναδεικνύεται η μεγάλη ανάγκη η κυβέρνηση να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε τα σχολεία ν’ ανοίξουν με όρους ασφάλειας και υγιεινής.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Αλεξάκης Αλέξανδρος Σαντιμπαντάκη Ελένη